Schuldenvrij is in Heiloo nu ook echt schuldenvrij

Door Annemarieke Nierop op 28 maart 2023
De afgelopen maanden heeft PvdA Heiloo zich ervoor ingezet dat voor mensen die hun schulden hebben afgelost, de registratie van die schulden bij het Bureau Kredietregistratie wordt teruggebracht naar 6 maanden (was 5 jaar). Die registratie zorgt er namelijk voor dat mensen vaak geen telefoonabonnement kunnen afsluiten, geen huurcontract kunnen tekenen, geen onderneming kunnen starten et cetera. Hoewel deze mensen hun schulden hebben afgelost, staat hun leven dus nog 5 jaar lang op slot.
De motie die we hiervoor hebben ingediend in de gemeenteraad van Heiloo heeft er uiteindelijk toe geleid dat het dagelijks bestuur van Zaffier – die de schuldhulpverlening regelt voor onze gemeente – op 16 maart 2023 heeft besloten om de BKR-registratie te verkorten tot 6 maanden.
Wij zijn hier ontzettend blij mee. Het betekent niet alleen goed nieuws voor inwoners van Heiloo die hun schulden hebben afgelost en die hun leven opnieuw willen opbouwen, maar is meteen ook goed nieuws voor inwoners van alle andere gemeenten waarvoor Zaffier dit regelt. Dat zijn naast Castricum, Bergen en Uitgeest, ook Alkmaar en Dijk en Waard.
Zie ook het bericht in het Nieuwsblad Heiloo hierover.
Annemarieke Nierop

Beste dorpsgenoten, Wat hebben we het toch goed in Heiloo! Inmiddels woon ik hier vijftien jaar, maar nog steeds voelt het als een voorrecht. Zoveel groen, zo dicht bij de duinen. Vaak als ik door ons mooie dorp fiets en al die verschillende huizen zie, de mooie tuinen, moet ik glimlachen. Ik ben blij dat

Meer over Annemarieke Nierop