Actieplan: pak alcoholgebruik minderjarigen aan

Door Annemarieke Nierop op 17 oktober 2018

De jeugd in Heiloo is kampioen ‘bingedrinken’ van de regio Noord-Holland Noord. Sowieso ligt het alcoholgebruik onder jongeren in Heiloo hoger dan de ons omringende gemeenten. Dat blijkt uit een onderzoek van de GGD.

Een hele prestatie, maar niet een om trots op te zijn.

PvdA Heiloo heeft een plan van aanpak ingediend om het vele drinken van onze jongeren te stoppen. Dit plan is besproken in de commissievergadering Maatschappelijke Zaken van 15 oktober 2018. Niet alle politieke partijen bleken zich evenveel zorgen te maken over het drankgebruik van onze jongeren. Wethouder Beens deelde wel onze zorgen, maar meldde dat er al een kwalitatief onderzoek loopt over het alcoholgebruik van jongeren, in Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. Dat wilde ze eerst afwachten, voordat er eventuele vervolgstappen worden genomen.

Wij zijn benieuwd naar de opzet van dit onderzoek, en zullen de resultaten hieruit goed in de gaten houden. Ondertussen houden we onze ogen en oren open, en houden we een lijst bij van klachten en meldingen van burgers.

Dus: ziet u jongeren bij in in de buurt die drinken of drugs gebruiken? Meld ons dat dan via a.nierop@quicknet.nl.

Liefst met foto, locatie en datum.

Bijvoorbeeld:

Termijen, woensdag 17 oktober 2018, 9.00 uur

Annemarieke Nierop

Tien jaar geleden verhuisde ik met man en drie kinderen vanuit Amsterdam naar Heiloo. Inmiddels is het moeilijk voor te stellen dat we hier niet wonen. Het fijne van Heiloo vind ik de gemoedelijkheid – de buurman die zonder kloppen binnenkomt om sperziebonen uit zijn tuin te brengen, de kinderen die overal zelf naartoe kunnen

Meer over Annemarieke Nierop