Actieplan: pak alcoholgebruik minderjarigen aan

Door Annemarieke Nierop op 17 oktober 2018

De jeugd in Heiloo is kampioen ‘bingedrinken’ van de regio Noord-Holland Noord. Sowieso ligt het alcoholgebruik onder jongeren in Heiloo hoger dan de ons omringende gemeenten. Dat blijkt uit een onderzoek van de GGD.

Een hele prestatie, maar niet een om trots op te zijn.

PvdA Heiloo heeft een plan van aanpak ingediend om het vele drinken van onze jongeren te stoppen. Dit plan is besproken in de commissievergadering Maatschappelijke Zaken van 15 oktober 2018. Niet alle politieke partijen bleken zich evenveel zorgen te maken over het drankgebruik van onze jongeren. Wethouder Beens deelde wel onze zorgen, maar meldde dat er al een kwalitatief onderzoek loopt over het alcoholgebruik van jongeren, in Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. Dat wilde ze eerst afwachten, voordat er eventuele vervolgstappen worden genomen.

Wij zijn benieuwd naar de opzet van dit onderzoek, en zullen de resultaten hieruit goed in de gaten houden. Ondertussen houden we onze ogen en oren open, en houden we een lijst bij van klachten en meldingen van burgers.

Annemarieke Nierop

Beste dorpsgenoten, Wat hebben we het toch goed in Heiloo! Inmiddels woon ik hier vijftien jaar, maar nog steeds voelt het als een voorrecht. Zoveel groen, zo dicht bij de duinen. Vaak als ik door ons mooie dorp fiets en al die verschillende huizen zie, de mooie tuinen, moet ik glimlachen. Ik ben blij dat

Meer over Annemarieke Nierop