Zaterdag 26 februari: onderzoek in Termijen, Mariënstein en Vrieswijk

22 januari 2022

Op zaterdag 26 februari tussen 12.00 en 17.00 uur doet de PvdA Heiloo onderzoek in Termijen, Vrieswijk en Mariënstein naar tips & tricks hoe de woningen in deze buurten beter te isoleren. We willen in kaart brengen wat de gemeente kan doen om woningeigenaren hierbij beter te helpen.

Woont u in deze buurt? Dan is de kans groot dat wij bij u aanbellen!

Doe mee en vul alvast het online enquête-formulier in over de problemen en successen bij het isoleren van uw woning.

Samen sterker

De typische jaren zeventig woningen in Termijen, Vrieswijk of Mariënstein zijn prachtig ruim opgezet, met veel groen in de omgeving en ruimte voor kinderen om op straat te spelen. Maar in de praktijk blijkt het lastig deze woningen te isoleren. Spouwmuren zijn dun, in sommige woningen is het moeilijk de vloer te isoleren vanwege betonnen steunbalken en krappe kruipruimtes. En als het dak geïsoleerd moet worden, doen de buren dan ook mee?

Veel bewoners van Vrieswijk, Termijen of Mariënstein blijken zich het hoofd te breken of hoe hun huis goed te isoleren. We proberen nu allemaal zelf het wiel uit te vinden, terwijl we allemaal tegen dezelfde problemen oplopen. Het werkt veel beter onze krachten te bundelen!

Daarom doen we de komende tijd onderzoek naar succesverhalen en problemen bij het isoleren van woningen in Vrieswijk, Mariënstein en Termijen.

Woont u in een van deze buurtenen wilt u ons verhaal met ons delen? Of woont u in een ander deel van Heiloo en wilt u met ons spreken? Neem dan contact op met Annemarieke Nierop: [email protected]

–> Eerste resultaten over huurappartementen Termijen, Vrieswijk en Mariënstein in Noordhollands Dagblad van 1 april 2022: