We willen dat iedereen mee kan doen

Niet iedereen is even handig met computers of weet de weg in het bureaucratische oerwoud te vinden. De gemeente moet ervoor zorgen dat iedereen mee kan doen.
  • Inwoners moeten met vragen altijd bij een persoon terechtkunnen. Dit bereiken we door één loket te maken waar inwoners altijd terechtkunnen met vragen of voor hulp, of dat nu om een nieuwe DigiD gaat, de coronacheck-app, zorgvragen, hulp bij schulden of het invullen van subsidieformulieren voor bijvoorbeeld het isoleren van een woning. Dit hoeft niet allemaal op het gemeentehuis geregeld te worden, maar kan bijvoorbeeld ook in het Trefpunt of de bibliotheek gebeuren, of bij een burgerinformatiepunt van de gemeente in ’t Loo.
  • De PvdA onderhoudt zelf een regionaal ombudsteam. Daar kunnen alle inwoners van Heiloo, jongeren en ouderen, terecht voor (hulp)vragen. Het ombudsteam is zowel telefonisch bereikbaar (06-20632848) als per e-mail ([email protected]).
  • We ondersteunen het VIP (vrijwilligersinformatiepunt).
  • Wie werkloos is, kan op begeleiding rekenen om weer aan het werk te komen en om mee te doen in de samenleving. Als betaald werk niet lukt, helpen we bij het vinden van passend vrijwilligerswerk. We accepteren het niet dat mensen buiten de samenleving komen te staan.
  • We maken een actieplan aanpak energiearmoede in Heiloo.