Energietoeslag nog lang niet door iedereen aangevraagd

28 september 2022

In de Tweede Kamer hebben PvdA en GroenLinks hard gestreden voor de energietoeslag van € 1300, die door gemeenten wordt uitbetaald. In Heiloo zijn er nog heel veel mensen die recht hebben op deze energietoeslag en die deze niet hebben aangevraagd!

Het is mogelijk de toeslag aan te vragen t/m 30 november. 30% van de mensen in Heiloo die recht hebben op deze toeslag, hebben zich nog niet gemeld. Kijk op de website van de gemeente voor de voorwaarden. Het is echt een hele toer de aanvraag in te dienen, maar het gaat om een groot bedrag, dus het loont de moeite.

Hulp hierbij kun je krijgen via het Sociaal Team via 072 535 66 66, Stichting Trefpunt Heiloo via 072 533 12 97 of het inloopspreekuur van de bibliotheek, op dinsdag of donderdag tussen 15.00 tot 16.00 uur. Je kunt ook een papieren aanvraagformulier ophalen bij de balie in het gemeentehuis.

Ben je student? Vraag dan ook de toeslag aan. De kans is groot dat de gemeente door de rechter (achteraf) gedwongen wordt ook studenten een toeslag te geven. En ook zzp’ers hebben recht op de toeslag!

De energietoeslag heeft geen gevolgen voor andere toeslagen of uitkeringen, zoals zorg- of huurtoeslag, kinderopvangtoeslag of andere uitkeringen.

Waar ben je naar op zoek?