Brief aan de inwoners van Heiloo van Fred Beekhuis, een PvdA-lid

Door Privé: Fred Beekhuis op 9 januari 2018

Beste medeburgers van Heiloo,

De laatste tijd word ik aangesproken met: ‘Fred ik heb gehoord dat je je kandidaat hebt gesteld op de lijst van PvdA voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen.’

De ene verrast, de andere verbaasd.

Een redelijk groot aantal onder hen stralen uit dat ze in het geheel geen interesse hebben voor deze verkiezingen. Ze horen het wel te zijner tijd hoe de verkiezingen zijn verlopen. Vaak met de mededeling ‘of je nu door de hond of de kat wordt gebeten het blijft toch hetzelfde’. Dit verbaast mij zeer.

Via het nieuws vernemen wij, dat er veel landen zijn waar het haast onmogelijk is democratische verkiezingen te houden. Dat in veel landen burgers de straat op gaan met de eis van vrije verkiezingen waarbij vaak grote risico’s worden genomen. Als we zelfs horen dat tegenkandidaten van de gevestigde regeringen, zelfs als ze demonstreren, opgepakt worden en in de gevangenis terechtkomen, moet dat voor ons, Nederlanders, toch juist betekenen dat we massaal gaan stemmen?

Voor onze vertegenwoordigers in de gemeenteraad zal het een grote steun zijn als veel mensen gaan stemmen. Ze zullen ervan doordrongen zijn dat ze hun keuzes in de raad moeten kunnen motiveren en dat hen om uitleg kan worden gevraagd.

Ik vraag u dan ook: neem de moeite om te gaan stemmen. Natuurlijk graag op de PvdA: er mag wel eens een nieuwe wind waaien in onze gemeente. Maar als u dat niet wenst, ga dan stemmen op een van de andere de partijen die aan de verkiezingen meedoen. Een grote opkomst en veel partijen die meedoen bij de verkiezingen, geeft aan dat wij nog in een echte democratie leven.

Bij voorbaat reeds mijn grote dank.

Foto: loe.elburg Flickr via Compfight cc.

Privé: Fred Beekhuis

Ik ben geboren in Amsterdam  02 oktober 1939. Op mijn veertiende jaar werd ik lid van de toenmalige jeugdvereniging  A.J.C  of wel Arbeiders Jeugd Centrale, indertijd een grote vereniging. Het was een vereniging van jongens en meisjes. We kenden wel het verschil maar het respect voor elkaar was automatisch aanwezig. Mijn beroep was hoofdzakelijk Commissionair in effecten.

Meer over Privé: Fred Beekhuis

Waar ben je naar op zoek?