22 januari 2016

Vraagbaak Heiloo gaat per 1 februari a.s. van start

Wat is het?

De Vraagbaak Heiloo is een initiatief van de PvdA Heiloo maar heeft er geen formele binding mee. De Vraagbaak wil inwoners van Heiloo ondersteunen in hun zoektocht in het woud van aanbieders en regels in een vrijwel gedigitaliseerde omgeving naar een adequate voorliggende voorziening of oplossing van hun zoektocht. Heiloo kent vele vrijwilligersorganisaties die de inwoners ondersteunen. Dit werk gaan wij niet overdoen maar willen als het ware een voorportaal zijn die mensen op het goede spoor zetten voor een oplossing van hun vraag of probleem.

Waar kun je de vraagbaak voor benaderen?

Vragen kunnen bijvoorbeeld betrekking hebben op het aanvragen van een voorziening bij de gemeente, het aanvragen van hulpmiddelen, problemen met een corporatie, energieleverancier, zorgverzekeraar of belastingdienst, maar ook vragen op het gebied van sociale eenzaamheid worden behandeld. Twijfelt u of uw vraag bij ons past, neem in ieder geval contact op zodat wij kunnen bekijken of wij u van dienst kunnen zijn.

Hoe werkt het?

Iedere dinsdag- en donderdagmorgen tussen 10.00 uur en 12.00 uur is er een telefonisch spreekuur, waarbij u uw vraag kwijt kunt. U kunt dan bellen naar 06-29571927. Krijgt u niet direct iemand aan de lijn, laat dan naam en telefoonnummer achter zodat wij u kunnen terugbellen. U wordt dan dezelfde dag teruggebeld. Wilt u uw vraag liever per mail stellen dan kan dat ook. Mail uw vraag in dat geval naar [email protected]. Samen met u kijken wij of doorverwijzing naar een adequate voorliggende voorziening mogelijk is en wie u zou moeten inschakelen. Is er geen adequate voorziening voorhanden dan kijken wij samen of de Vraagbaak zelf inhoudelijk iets kan betekenen. In het laatste geval wordt er een afspraak bij u thuis gemaakt of – desgewenst – een andere locatie.

Privacy

Wij leggen geen dossier van iemand aan en bewaren ook geen persoonlijke gegevens. Er wordt conform de bepalingen van de Wet bescherming persoonsgegevens gewerkt.